CENNI STORICI  -  HISTORICAL

Nel Febbraio del 1996, il Dott. ANTONIO ALBANO  chiamò a riunione presso l’attuale sede della Federazione, tutti i Maestri che, come lui avevano desiderio d’innovazione, di cambiamento, e sentivano forte la necessità di modificare, di ampliare, di migliorare quello che fino ad allora erano state le condizioni imposte dalle Federazioni esistenti. Alla riunione presero parte: Il M° Frascella Dino (S. Giorgio J.), il M° Zanzarella Massimiliano (Torre S. Susanna),il M° Sanna Salvatore (Siracusa),il Dr. Pisarra Emanuele (Taranto) e molti altri istruttori. Durante la riunione si discusse  delle varie problematiche che incombevano, si capì da cosa erano state causate, si studiò su come evitarle e ridurle al minimo; inoltre si cercò di apportare delle possibili modifiche e migliorie ad un eventuale regolamento che, di li a poco sarebbe divenuto il Regolamento Ufficiale. La necessità di cambiare era talmente grande in tutti coloro che parteciparono alla riunione, che indusse il Dott. ANTONIO ALBANO con il suo nuovo staff a dar vita ad una nuova e elastica Federazione. Da quel momento nacque la F.I.S.C. (Federazione Italiana Sport da Combattimento), riconosciuta  dallo C.S.E.N. Ente di Promozione Sportiva riconosciuta dal CONI.

Il 16 Marzo 1996 indisse il 1° corso Arbitri, ed il 24 Marzo 1996 organizzò a Faggiano (TA), la 1° gara ufficiale F.I.S.C. Nel Settembre dello stesso anno dietro insistenza del M° MANUSARDI ITALO pioniere e nonno delle arti marziali in Italia, divenuto in seguito Presidente Onorario, la F.I.S.C.  nella persona del Dott. ANTONIO ALBANO approda nel C.N.S.FIAMMA conseguendo la carica di Pres.del comitato prov.di Taranto; allacciando ottimi rapporti professionali con l'allora  Pres. Nazionale C.N.S.FIAMMA  Dr. Francesco Logiudice ed il suo vice Dr. Vecchi Alberto. In questi anni d’attività oltre ad effettuare gare mensili valevoli per il Campionato Nazionale F.I.S.C. disputatesi su tutto l'intero territorio nazionale, si sono organizzati anche corsi di formazione per gli arbitri, numerosi stage, e svariati raduni tecnici volti a formare una prima rosa nazionale, capace di portare alto il nome dell'Italia e della F.I.S.C. all'estero.

La prima occasione si presentò nel 1997 con la partecipazione al mondiale ad OLTEN in Svizzera conseguendo buoni successi data la scarsa esperienza della Federazione su campo internazionale; successivamente si partecipò ad un Europeo in Germania.

Il primo vero successo arrivò nel Giugno del 1998 a Bologna dove la Nazionale F.I.S.C. conquistò il titolo Europeo C.N.S. Fiamma, oltre agli svariati primi e secondi posti ottenuti dai nostri atleti. Consecutivamente, la F.I.S.C. organizzò grazie alla collaborazione del Dr Vecchi Alberti, il Primo Europeo F.I.S.C.- C.N.S.FIAMMA, dove ottenne il podio più alto nella specialità a squadre. Queste preziose esperienze, e queste profonde collaborazioni, non hanno fatto altro che far maturare sempre più la capacità tecnica ed organizzativa Federale, legando ancor più i suoi rapporti professionali con l' Ente.

Nel Gennaio 2000 durante un Congresso Nazionale  il Dott. ANTONIO ALBANO venne nominato Componente della Giunta Esecutiva al seguito del Presidente FIORENZO PESCE, carica che è stata nuovamente riconfermata nel Marzo 2005. La voglia di migliorare, di confrontarsi e di vincere, è assai grande, tanto da spingere la F.I.S.C. nell' Aprile 2001 a partecipare per la Seconda volta al Mondiale organizzato nella Città di Olten in Svizzera, dove la Neo nata Nazionale, ottiene e non senza sforzi ed enormi sacrifici, il titolo iridato di Vice Campione del Mondo a Squadra, conquistando inoltre 3 titoli Mondiali nelle Categorie Individuali.

Dal Dicembre 2001 siamo diventati Partners Ufficiale di TELETHON e UILDM organizzando un Gran Galà di Balli, Fitness e Sport da Combattimento con una raccolta di fondi per la Lotta alla Distrofia Muscolare.

Nel Maggio 2004, precisamente dal 2 al 9 siamo stati impegnati al KickBoxing World Champion Ship a Corfù in Grecia, organizzato dalla W.P.K.A. dove presero parte circa 1600 atleti provenienti da 60 nazioni, riuscendo a strappare agli avversari ben 6 medaglie d' argento, e 7 di bronzo.

Il 5 Novembre dello stesso anno, i nostri Azzurri partirono per incrociare i guanti, nell' Europa Orientale, precisamente nella Capitale dell' ex Unione Sovietica, partecipando al World Cup of Kick Boxing of Moscow City, guadagnandosi ancora una volta il rispetto e la stima degli avversari,oltre al titolo di Vice Campione del Mondo a Squadra e ben 9 medaglie d'Argento, 3 di Bronzo,e un 4^ posto, in una competizione che contava 27 Nazioni e ben 750 atleti partecipanti.

Dal 15 al 18 Marzo 2005 invece siamo stati invitati a partecipare ai World Games of Martial Arts, tenutisi sull'isola Greca di Cipro, dove all'evento hanno preso parte ben 1500 atleti provenienti da 45 nazionalità diverse; ancora una volta i nostri atleti hanno portato alto il nome dell' Italia e della Federazione stessa, classificandosi al 2^ posto nella specialità Self Defence, e ancora una volta hanno dovuto cedere il gradino più alto del podio agli avversari Ellenici padroni di casa, tutto sommato hanno portato a casa 1 medaglia d'oro, 7 d'argento, e 1 solo bronzo nelle specialità individuali, e tanta tanta esperienza che servirà, se non altro, a forgiare i nostri Azzurri. 

In data 22 al 25 Agosto 2005 a Loutraki (Atene) si è tenuto un Meeting mondiale organizzato dalla W.P.K.A durante il quale si è discusso dei progetti, dei programmi  e degli aggiornamenti che di li a poco sarebbero stati adottati su campo internazionale, inoltre sono state costituite due nuove federazioni internazionali,  la A.K.F. ( Asian Kick Boxing Federation) che opererà su territorio Asiatico, e la E.K.F. (European  Kick Boxing Federation) che  opererà sul continente Europeo, facenti capo entrambe alla W.P.K.A con le rispettive sedi Centrali in, Libano e Spagna. In quest'ultima (E.K.F.) con ben 15 voti, è stato eletto Membro dell' Amministrazione Europea il  Dott. ANTONIO ALBANO, superato dai 20 voti dello Spagnolo M° Pedro Horcajo divenuto il neo Presidente.

Dal 8 al 13 Novembre 2005 il Team F.I.S.C. ITALIA all'European Championship di Atene conquista 1 oro 5 argento 6 bronzo ed ancora una volta ci sfugge ler un soffio il titolo continentale a squadra, la gara si è svolta a Loutraki (Atene) nell' Club Casino Hotel a 5 stelle, vi hanno preso parte 450 atleti da tutta l'Europa. La finale Italia Germania è stata data in diretta satellitare come  " THE BEST FIGHTER " su Euro Sport e Tv della Grecia. 

Dal 1 al 6 Febbraio sempre a Loutraki Athene si è tenuto un meeting della WPKA e EKF decidendo nuovi regolamenti e l'aggiornamento delle sigle internazionali la WPKA diventa World Panamateur Kickbxing Assotiation e la EKF diventa  EPKF  European Panamateur Kickboxing Federation, al meeting erano presenti 27 nazioni tra Europa Asia ed Africa.

Dal 28 aprile al 1 maggio a Jesolo si è svolto il Congresso Nazionale del Fiamma, dove oltre alle tante manifestazioni sportive è stato di scena il Campionato Nazionale a Squadra CNSFIAMMA dove le 3 squadre della F.I.S.C. ITALIA hanno tenuto banco, sbaragliando gli avversari e conquistando il 1° e 2° posto sia nel Semi Contact che nel Light Contact.

Dal  8 maggio al 14 siamo stati presenti al World Championship di Loutraki Atene conquistando 3 Ori nel Full-Low e Oriental, 2 bronzi nella Self Defence e Light Contact e 2 quarti posto nel Full e Light Contact. Alla gara hanno preso parte 1600 atleti provenienti da ogni parte del mondo.

Dal 5 al 11 settembre, abbiamo partecipato al European Championship di Sevilla (Spagna) conquistando 1 oro ed 1 argento nel Semi e Light Contact alla gara erano presenti 300 atleti del continente europeo.

Dal 14 al 21 Maggio 07 abbiamo preso parte al World Championship di Porto Carras Salonicco (Grecia) ancora una volta l'inno di Mameli è stato intonato durante la premiazione di Casasola Lopez con la medaglia d'oro nel Semi Contact Juniores, seguiti dal M° Luigi Moschella bronzo nel Light Contact e Sanna Salvatore bronzo nel Semi Contact veterani, anche nella difesa personale abbiamo ben figurato dove solo un verdetto non all'altezza della situazione ci ha privato di una medaglia. 

 Il 28 luglio 07 a Porto Empedocle (Ag.) la F.I.S.C. ITALIA - CNSF - WPKA ha organizzato in collaborazione con il M° Filippazzo Ignazio il titolo mondiale 65 kg. di Full Contact tra l'atleta locale Maurizio Lo Negro ed il russo Eugeny Bolshunov, l'incontro molto equilibrato si è svolto sulla distanza delle 5 riprese, il titolo mondiale è stato vinto da Maurizio Lo Negro per alcuni punti di vantaggio, l'atleta russo èstato accompagnato dal presidente della Federazione russa di kickboxing  e membro mondiale della WPKA Rishat Sayapov, il quale ha preso parte all'arbitraggio, anche lui ha assegnato la vittoria all'italiano di stretta misura.

il 12 agosto a Licata (Ag,) a F.I.S.C. ITALIA - CNSF - EPKF ha organizzato in collaborazione con il M° Nogara Biagio il titolo europeo di Light Contact 70 kg. tra l'atleta locale Calogero Bruna ed il russo Tsarenkov Igor, anche qui incontro molto equilibrato disputato sulla distanza delle 5 riprese. Titolo Europeo vinto da Calogero Bruna di stretta misura. l'atleta russo era accompagnato dal coach della Federazione russa di Kickboxing.

Il 22 dicembre 07 dopo aver conquistato l'ennesimo titolo Italiano di Semi e Light Contact, in un incidente stradale viene strappato all'affetto dei suoi cari il pluricampione italiano, europeo e mondiale della F.I.S.C. ITALIA, FERNANDO ALBANO  entrando così nella leggenda dello sport da combattimento. il Presidente Dott. Antonio Albano ringrazia tutti coloro che hanno preso parte al dolore che ha colpito la sua famiglia.

Dopo la tragica scomparsa del M° Fernando A. figlio del  Presidente M° Dott. Antonio Albano la voglia di abbandonare tutto era grande, ma proprio perchè questo sport era tutta la sua vita, il presidente ha deciso di continuare e portare avanti la volontà del figlio Fernando.

Nel ottobre 2007 il M° Sanna Salvatore rappresenta le veci del Presidente partecipando ad Anapa (Russia) conquistando 2 medaglie d'oro ed 1 d'argento con il M° Vasile G. A  maggio 2009 a Cipro il M° Moschella Luigi in qualità di vice presidente conquista 1 medaglia d'oro nella Self Defence e 1 d'argento nel Semi Contact con Casasola Ramon,

 il Presidente M° Dott. Antonio Albano  seguito dal suo vice M° Moschella Luigi, ha rappresentato l'Italia a Madrid (Spagna) dal 22 al 28 giugno, al campionato mondiale di kickboxing WPKA. 2 medaglie d'oro, 8 d'argento e 4 di bronzo è stato il bottino degli atleti azzurri, che hanno dedicato al loro compagno M° Fernando Albano (scomparso 18 mesi fa) il quale  sarebbe dovuto essere lì con loro e sicuramente avremmo incrementato il bottino visto che il M° Fernando A. era uno dei più bravi fighter d'Italia, la WPKA gli ha conferito il titolo di Campione del Mondo alla memoria. Al mondiale hanno preso parte 500 atleti provenienti da 27 paesi.

 

In February of 1996, the Dr. Anthony ALBANO  called to reunion near the actual center of the Federation, all the Teachers that, as him they had desire of innovation, of change, and they felt strong the necessity to modify, to widen, to improve that that until then  had been the conditions imposed by the existing Federations. To the meeting they took part:  Mr Frascella Dino (S. Giorgio J.), Mr Zanzarella Max (Torre S. Susanna), Mr Sanna Salvatore (Siracusa), Dr. Pisarra Emanuele (Taranto) and many other instructors. During the meeting he discussed some various problem list that impended, was understood by thing you are been caused, and it studied him on as to avoid her and as to reduce her to the least one; besides it was tried to bring some possible changes and improvements to a possible rule that, of them to few the Official Rule would be become. Necessity to change was so great in all those people who witnessed the meeting, that induced the Dr. Anthony ALBANO and its staff to give life to a new and elastic Federation. From that moment the F.I.S.C ITALIA was born., that supporting itself to the C.S.E.N. Corporate body of sporting promotion by(Italian Olimpic Committee), March 16 th 1996 announced the 1° course Referee, and March 24 th 1996 organized to Faggiano (TA), the 1° official competition F.I.S.C. In the September of the same year behind insistence of the M° MANUSARDI Italo pioneer and grandfather of the martial arts in Italy, become subsequently Honorary President, the F.I.S.C. in the person of the Dr. Anthony ALBANOlands in the C.N.S.FIAMMA Corporate body of sporting promotion by (Italian Olimpic Committee) achieving the position of Pres.of committee prov.di Taranto; lacing good professional relationships with the well Pres. National C.N.S.FIAMMA Dr. Francis Logiudice and his deputy Dr. Vecchi Alberto. In these years of activity further to effect valid monthly competitions for the National Championship F.I.S.C. quarreled over themselves on the  whole national territory, courses of formation they are organized for also the Referee, many stage and varied meeting technical faces to form a first national team, able to bring tall the name of Italy and the F.I.S.C.ITALIA  to the foreign countries.

The first occasion arrives in 1997 with the share to the World Championship in OLTEN in Switzerland achieving good successes given the scarce experience of the Federation on international field; subsequently he participated to an European in Germany; but first true success arrived in June of 1998 to Bologna where the National team F.I.S.C. it conquered the European title C.N.S. Fiamma, besides the varied first and second places gotten by our athletes. Consecutively, the F.I.S.C. Italia it organized thanks to the collaboration of the Dr Vecchi Alberto, the first European Championship F.I.S.C. - C.N.S.FIAMMA, where it got the tallest platform in the teams specialty. These precious experiences and these deep collaborations, have not done anything else other than to make to mature more and more the Federal technical and organizational ability, still tiing more its professional relationships with the Corporate body.

In the January 2000 during a National Congress the Dr. Anthony ALBANO was named Component of the Executive Junta to the succession of the President FIORENZO PESCE, position that has again been reinstated in March 2005. The desire to improve, to compare him and to win, is great a great deal, so much to be pushed the F.I.S.C. in April 2001 to participate for the Second time in the World Championship organized in the City of Olten in Switzerland, where the Mole been born National, gets and not without efforts and enormous sacrifices, the title Silver Medal Champion of the World to Team, conquering besides 3 gold medal and World titles in the Individual Categories.

From December 2001 we have become Oficial Partners of TELETHON and UILDM (association for the harvest of funds against the genetic illnesses)organizing a Gran Galà of Dances, Fitness and Fight Sport with a harvest of funds for the Struggle to the  Muscolare big Probleme.

In May 2004, precisely from 2 to 9 we have been busy to the KickBoxing World Champion Ship to Corfù in Greece, organized by the W.P.K.A. where they took part around 1600 athletes coming from 60 nations, succeeding in tearing from the adversaries well 6 silver medals and 7 of bronze.

The 5 November of the same year, our Blues departed for crossing the gloves, in Oriental Europe, precisely in the Capital of the ex Soviet Union, participating in the World Cup of Kick Boxing of  Moscow City, earning itself once more the respect and the respect of the against,oltres to the title of vice Champion of the World to Team and well 9 silver medals, 3 of Bronzo,e a 4 ^ sets, in a competition that counted 27 Nations and well 750 athletes participants.

From 15 to March 18 th 2005 we have been invited to participate in the World Games of Martial Arts instead, held him on the Greek island in Cyprus, where to the event they have taken part well 1500 athletes coming from 45 different nationalities; once more our athletes they have brought tall the name of Italy and the same Federation, classifying itself to 2 ^ sets in the specialty Self Defence, and once more they have had to surrender the tallest step of the platform to the adversaries Hellenic landlords, everything added they have brought 1 gold medal home, 7 of silver and 1 only bronze in the individual specialties, and as much so much experience that will serve, if nothing else, to forge our Blues.

In date 22 to August 25 th 2005 to Loutraki (Athens) a world Meeting is held organized by the W.P.K.A during which is discussed some projects, of the programs and of the updatings that of them to few they would have been adopted on international field, besides two new international federations are been constituted, the A.K.F. (Asian Kick Boxing Federation) that it will operate on Asian territory and the E.K.P.F. (European Pan-amateur Kick Boxing Federation) that it will operate on the European continent, they make part at head both to the W.P.K.A with the respective Central centers in, Lebanon and Spain. In this last (E.P.K.F.) with well 15 votes, have been chosen Member of the European Administration the Dr. Anthony ALBANO, overcome by the 20 votes of the Spaniard become Mr Pedro Horcajo the mole President.

From 8 to November 13 th 2005 the Team F.I.S.C. Italia to the European Championship in Athens conquers 1 gold 5 silver 6 bronze and once more it escapes us ler a puff the continental title to team, the competition he is developed to Loutraki (Athens) in the Club Casino Hotel to 5 stars, has taken you part 450 athletes from the whole Europe. You final Italy Germany has been given in direct trasmission by satellite as " THE BEST FIGHTER " on European Sports and Tv of Greece.

From 1 to February 6 always to Loutraki Athene a meeting of the WPKA and EKF he is held deciding new rules and the updating of the international sigles the WPKA it becomes World Panamateur Kickbxing Assotiation and the EKF it becomes EPKF European Panamateur Kickboxing Federation, to the meeting they were present 27 nations among Europe Asia and Africa.

From on April 28 to on May 1 to Jesolo (Venice) the National Congress of the CNSFiamma  is developed, where besides the so many sporting demonstrations you/he/she has been of scene the National Championship to Team CNSFIAMMA where the 3 teams of the F.I.S.C. Italia they have been in the foreground, the adversaries and conquering 1° and 2° place both in the Seeds Contact that in the Light Contact.

From on May 8 to 14 we have been present to the World Championship of Loutraki Atene to conquer 3 Golds in the Full-Low and Oriental, 2 bronzes in the Self Defence and Light Contact and 2 fourth place in the Full and Light Contact. To the competition they have taken part 1600 athletes coming from every part of the world.

From 5 to 11 September , we have taken part to the European Championship of Sevilla (Spain) conquering 1 gold and 1 silver medal in the Semi and Light Contact to the competition they were present 300 athletes of the European continent.

From 14 to May 21 st 07 we have taken part to the World Championship of Porto Carras Thesaloniki (Greece) once more the hymn of Mameli  has been tuned up during the awarding of Casasola Lopez with the gold medal in the Semi Contact Juniores, followed by the M° Luigi Moschella  bronze in the Light Contact and Sanna Salvatore  bronze in the Semi Contact veterans, also in the Self Defense we have well figured where only a verdict not to the height of the situation  has deprived us of a medal.

On July 28 th 07 to Porto Empedocle (Ag.) the F.I.S.C. Italy - CNSF - WPKA has organized in collaboration with the M° Filippazzo Ignazio the world title 65 kgs. of Full Contact among the  local  athlete Lo Negro Maurice  and the Russian Eugeny Bolshunov, the very balanced meeting is developed on the distance of the 5 roundses, the world title has been defeated from Lo NegroMaurice for few points of advantage, the Russian athlete is accompanied by the president of the Russian Federation of kickboxing and world member of the WPKA Rishat Sayapov, which he has taken part to the referee also he has assigned the victory to the Italian of hold measure.

On August 12 to Licata (Ag) to F.I.S.C. Italy - CNSF - EPKF has organized in collaboration with the M° Nogara Biagio the European title of Light Contact 70 kgs. among the local athlete Calogero Bruna and the Russian Tsarenkov Igor, also here very balanced meeting disputed on the distance of the 5 round. European title won by Calogero Bruna of hold measure. the Russian athlete was accompanied by the coach of the Russian Federation of Kickboxing.

On 22 December  07 after having conquered the last Italian title of Semi and Light Contact, in a road accident he is torn from the affection of his darlings the Italian, European and world champion of the F.I.S.C. Italia, FERNANDO ALBANO entering so in the legend of the fight sport. the President Dr. Antonio Albano thanks all those people that  have taken part to the pain that has struck his family.

After the tragic disappearance of the M° Fernando To. the President's child M° Dott. Anthony Albano the desire to abandon everything was great, but really because this sport was all of its life, the president has decided to continue and to bring forth the wish of his child Fernando.
In October 2007 the M° Sanna Salvatore represents the places of the President participating to Anapa (Russia) conquering 2 gold medals and 1 of silver with the M° Vasile G. In May 2009 to Cyprus the M° Moschella Luigi as deputy president conquers 1 gold medal in the Self Defence and 1 of silver in the Semi Contact with Casasola Ramon,
 

the President M° Dott. Anthony Albano followed by his deputy M° Moschella Luigi, has represented Italy in Madrid (Spain) from 22 to June 28, to the world championship of kickboxing WPKA. 2 gold medals, 8 of silver and 4 of bronze have been the loot of the blue athletes, that you/they have devoted M° Fernando Albano (disappeared 18 months ago) which would be to be with them there to their companion and surely we would have increased the loot considering that the M° Fernando To. it was one of the best fighters of Italy, the WPKA  has conferred him the title of Champion of the World to the memory. To the world championship have taken part 500 athletes coming from 27 countries.



 

Inviare a  info@fisc-italia.it un messaggio di posta elettronica contenente domande ed informazioni sulle attività Federali.

 

Copyright © 1996